Algemene voorwaarden, Willows Choice
Inhoudsopgave:
Artikel 01 – Definities
Artikel 02 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 03 – Toepasselijkheid
Artikel 04 – Offertes
Artikel 05 – Het aanbod
Artikel 06 – De overeenkomst
Artikel 07 – Herroepingsrecht
Artikel 08 – De prijs
Artikel 09 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
Artikel 10 – Levering en uitvoering
Artikel 11 – Overmacht
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Intellectueel eigendom
Artikel 15 – Klachtenregeling en geschillen
Artikel 16 – Eigendomsvoorbehoud
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 01 – Definities
- Bedenktijd: De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn
handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit. - Dag: Werkdag
- Duurovereenkomst: Een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten
en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode. - Duurzame gegevensdrager: Elk hulpmiddel (waaronder ook begrepen e-mail) dat de consument of
ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een
manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel
waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
mogelijk maakt. - Herroepingsrecht: De mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
overeenkomst op afstand. - Modelformulier: Het formulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt, de
consument kan dit formulier invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht. - Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
consumenten aanbiedt. - Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand. - Techniek voor communicatie op afstand: Middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van
een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
samengekomen.
Digitale inhoud: Gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
Artikel 02 – Identiteit van de ondernemer
Naam onderneming: Willows Choice
Vestigingsplaats: Oostkilstraat 16, Riland, Nederland (geen bezoekadres)
telefoon: 06 42987087
KVK nummer: 75149648
BTW nummer: NL002436686B47
Emailadres: info@willowschoice.nl
Artikel 03 – Toepasselijkheid - Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot
stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument - Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de
ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de
algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo
spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. - Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat
deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg
kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op
andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. - Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is. - Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor
het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen
worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd. - Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar
de geest’ van deze algemene voorwaarden. - Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze
voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 04 – Offertes - Alle offertes en prijsopgaven zijn vrijblijvend. Een offerte of aanbieding komt te vervallen indien
het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer
beschikbaar is. - De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief andere heffingen
van overheidswege, eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder
begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven. - Wanneer er sprake is van een samengestelde prijsopgave, is de ondernemer niet verplicht een
gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs te verrichten. - Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
- Informatie, afbeeldingen, mededelingen mondeling, telefonisch of via email verstrekt en opgaven
met betrekking tot aanbiedingen en de belangrijkste kenmerken van de producten worden zo
nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. De ondernemer garandeert echter niet dat alle
aanbiedingen en producten volledig met de gegeven informatie in overeenstemming zijn.
Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of ontbinding.
Artikel 05 – Het aanbod - Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld. - Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod aan te passen of te wijzigen.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door
de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen
of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. - Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 06 – De overeenkomst - De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden. - Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument
de overeenkomst ontbinden - Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij
voor een veilige online omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer
daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. - De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor
een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit
onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd
een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. - Mondelinge aanbiedingen of toezeggingen binden de ondernemer niet, tenzij dit door de
ondernemer binnen 8 dagen schriftelijk is bevestigd.
6.De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product of dienst aan de consument de volgende
informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier
kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
A. Het e-mailadres van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan:
info@willowschoice.nl
B. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik
kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht.
C. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop.
D. De prijs met inbegrip van alle belastingen van het product of digitale dienst; voor zover van
toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de
overeenkomst op afstand
E. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
meer dan één jaar of van onbepaalde duur is. - In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste
levering.
Artikel 07 – Herroepingsrecht - Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. De ondernemer mag de consument vragen
naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. De
bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf
door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. - Bij de levering van een dienst kan de een consument de overeenkomst gedurende 14 dagen
zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden
van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
De bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
3.Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij
zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt,
zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele
staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte
redelijke en duidelijke instructies. - Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit
binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar
maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft
gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14
dagen retour te sturen. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
herroepingsrecht ligt bij de consument. - De kosten van de retourzending zijn voor de rekening van de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste
standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet
terug te betalen. - Indien de artikelen ongebruikt en onbeschadigd zijn en tijdig en correct zijn geretourneerd,
vergoed de ondernemer de van de consument ontvangen betalingen, uiterlijk binnen 14 dagen na
retourontvangst van de artikelen. Onder ongebruikt en onbeschadigd worden in dit verband ook
schade door de geur van sigarettenrook, parfum of andere duidelijk aanwezige geuren verstaan.
Mochten de producten beschadigd worden teruggestuurd, dan komt de waardevermindering van het
product voor rekening van de consument. - De volgende producten en diensten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht:
- Gepersonaliseerde artikelen, artikelen die gemaakt zijn naar wens van de consument.
- Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als
de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument en de
consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de
overeenkomst volledig heeft uitgevoerd
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende
overeenkomsten van rechtswege ontbonden. - Indien de klant na afloop van de genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te
willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft
teruggezonden, is de koop een feit. - Let op: Op aankopen die worden geleverd via het dropshipment programma van “Van der Meer
diertotaalgroothandel” gelden de retourvoorwaarden van “Van der Meer”.
Artikel 08 – De prijs - Zolang de overeenkomst niet tot stand is gekomen, is ondernemer bevoegd de prijzen,
aanbiedingen en andere voorwaarden te wijzigen. Kopers kunnen geen rechten ontlenen aan prijzen
en aanbiedingen uit het (recente) verleden. - De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief 21% btw en exclusief
verzendkosten. - Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en
zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet
verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 09 – Nakoming overeenkomst en extra garantie - De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst,
de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften - De ondernemer staat niet in voor gebreken alsmede daaruit voortvloeiende schade die na de
levering van de producten zijn ontstaan als gevolg van ondeskundig gebruik of gebrek aan
zorgvuldigheid, of die het gevolg zijn van veranderingen of reparaties die de consument of derden
aan het geleverde hebben aangebracht.
Artikel 10 – Levering en uitvoering - De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen
en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot
verlening van diensten. - Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Ondernemer streeft ernaar bestellingen binnen 1-3 werkdagen, na ontvangst van de betaling te
verzenden, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging
ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. - Ondernemer is niet aansprakelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door post en
pakketbezorgers. - Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen
om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende
artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. - Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het
moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend
gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 11 – Overmacht - In geval van overmacht is de ondernemer gerechtigd om zonder gerechtelijke tussenkomst hetzij
alle of enkele leveringstermijnen te verlengen met de duur van de overmacht, hetzij de
overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat de ondernemer tot enige
schadeloosstelling gehouden is. - Als overmacht zal gelden: staking, uitsluiting, brand, belemmeringen in het verkeer, gebrek aan
grondstoffen, materialen, invoer – en/of uitvoerbelemmeringen, regeringsmaatregelen. Tevens
wordt onder overmacht verstaan storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of
gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de
internetsite, of andere belemmerende omstandigheden buiten toedoen van de ondernemer.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging: - De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. - De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
van ten hoogste één maand. - De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een
bepaalde periode - tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
Duur:
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de
overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de
redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
verzetten
Artikel 13 – Betaling
1.Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen
te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn of bij het ontbreken van
een bedenktermijn binnen 7 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de
consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. - Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden
nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is
bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de
desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. - De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
onverwijld aan de ondernemer te melden. - Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door
de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van
14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van
betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente
verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke
incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over
openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende
€ 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument
afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Artikel 14 – Intellectueel eigendom - De consument erkent uitdrukkelijk dat alle rechten van intellectuele eigendom van weergegeven
informatie, afbeeldingen, mededelingen of andere uitingen met betrekking tot de producten en/of
met betrekking tot de internetsite berusten bij de ondernemer. - Onder intellectuele eigendomsrechten worden verstaan octrooi-, auteurs-, merk-, tekeningen- en
modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendom)rechten, waaronder tevens begrepen al dan
niet octrooieerbare methoden en concepten. - De consument heeft geen toestemming gebruik te maken, daaronder het aanbrengen van
wijzigingen begrepen, van de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel, zoals
bijvoorbeeld verveelvoudiging, zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de
ondernemer.
Artikel 15 – Klachtenregeling en geschillen - Klachten kunnen door de consument via een e-mail aan ondernemer bekend gemaakt worden.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk
omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft
geconstateerd. - Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van
ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. - Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 16 – Eigendomsvoorbehoud
Het eigendom van de geleverde producten gaat pas over op de consument nadat hij het totale
verschuldigde bedrag aan de ondernemer heeft voldaan. Het risico van de producten gaat over op de
consument op het moment van levering.
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele
van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat
deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager